WIARTON MARINA LTD - Approval for variance from the Liquid Fuels Handling Code

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Type d'acte: Approval for variance from the Liquid Fuels Handling Code

Numéro du REO
019-8971
Numéro de référence du ministère
14361849
Type d'avis
Instrument
Loi
Technical Standards & Safety Act, 2000
Affiché par
Technical Standards and Safety Authority (TSSA)
Étape de l'avis
Proposition
Proposition affichée
Période de consultation
Du 24 juillet 2024 au 23 août 2024 (30 jours) Fermé
Dernière mise à jour

Cette consultation a eu lieu :

du 24 juillet 2024
au 23 août 2024

Détails de l'emplacement

Adresse du site

827 Bayview St
Wiarton, ON
N0H 2T0
Canada

Détails de l'emplacement du site

Marina

Promoteur(s)

WIARTON MARINA LTD
827 Bayview St
Wiarton, ON
N0H 2T0
Canada

Détails de la proposition

Liquid Fuels Handling Code (LFHC) Requirements that Would Not be Met:

1.3.1. Equipment installed at a facility or on a highway tank shall be approved and

installed in accordance with the requirements of this Code and the manufacturer’s

instructions, and shall be appropriate for the service for which it is intended.

 

4.4.1. Aboveground piping and components shall be non-combustible and shall have a

minimum melting temperature of 538 C (1000 F).

 

4.5.2.5. Underground piping connected to an aboveground storage tank shall terminate in a

monitored underground transition sump that is accessible from grade level.

 

Why the Code Would Not be Met

  1. The current edition of LFHC 2017 does not include the ULC 1369 standard (new standard).
  2. The inner wall of DoubleTrac pipe meets the code requirements.
  3. The transition sump is not required.

Safety Assessment

  1. The ULC 1369 standard is recognized by Standards Council of Canada and likely it will be included in the next edition of Liquid Fuels Handling Code.
  1. The melting temperature of the outer pipe is irrelevant as the inner pipe of the DoubleTrac pipe is metallic with melting temperature above 538 C. The DoubleTrac pipe is approved under ULC S679 (underground piping) and ULC 1369 (aboveground piping) therefore it is acceptable to be used in both applications.
  1. There is no need for a monitored transition sump as there is no joint in the DoubleTrac pipe when transitioning from underground to aboveground (one continuous pipe).

TSSA assesses that there is likely to be no environmental impact should this variance be granted.

Documents justificatifs

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Certains documents justificatifs peuvent ne pas être accessibles en ligne. Si tel est le cas, vous pouvez demander à consulter les documents en personne.

Veuillez communiquer avec le bureau mentionné ci-dessous pour savoir si les documents sont accessibles.

Technical Standards and Safety Authority
Address

345 Carlingview Drive
Toronto, ON
M9W 6N9
Canada

Office phone number

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La période de consultation a eu lieu du 24 juillet 2024
au 23 août 2024

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